Gårdagen

Igår skulle jag möta Sofie för en fika på stan. Fikan utökades till att jag inte var hemma förrän tre på natten.

Vi gick runt i olika småbutiker och second handaffärer. Det var himlans trevligt, och vi pratade med nästan alla som jobbade i affärerna. Vi fick många nya kompisar. Det finaste var att vi fick, ja fick, varsitt trådfat eller vad man ska kalla det som var defekta i en affär. Hon som hade affären, den nya inredningsaffären i duvanhuset, är så gullig.

Sen fick vi även lära oss varifrån namnet Iris och Doris kommer. Ni vet den supermysiga affären med shabby chic på Haga. Men det kan vi spara till en annan gång.

Sen blev det Idol, tills jag kläckte ur mig: Om vi kanske skulle ta ett glas någonstans? Sofie var inte sen att hänga på och det hela slutade med gott rödvin på Koriander.

Vi hade en mycket bra kväll i blommornas och tanternas tecken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0